לכל תעלומה אנחנו הכתובת

השאירו פרטים ונגיע לתשובה

    לכל תעלומה אנחנו הכתובת

    השאירו פרטים ונגיע לתשובה

      האם פוליגרף קביל בבית משפט?

      סוגיית האמינות של המכשיר שמכונה "מכונת אמת" ובפרט השאלה האם פוליגרף קביל בבית משפט מעסיקות בני אדם גם באופן עקרוני וגם במגוון רחב של מקרים ספציפיים. התשובה תלויה בסוג הערכאה השיפוטית ובאופי התיק שנידון בה, אבל בכל מקרה חשוב לבצע את בדיקת הפוליגרף במקום מקצועי ועתיר ניסיון – חברת ש. כספי מספקת את השירות יקר הערך יותר מ-20 שנה, כך שהתוצאות מתאפיינות באמינות מרבית.

      מי מחליט האם פוליגרף קביל בבית משפט?

      פוליגרף מסייע לבירור האמת, ובפרט כשאין דרך טובה אחרת להכריע האם גרסה מסוימת אכן תואמת את המציאות או לא. ההחלטה האם לקבל את ממצאי הפוליגרף בבית המשפט נקבעת על סמך הפרמטרים הבאים:

      • משפט פלילי – במשפט פלילי נדרשת ודאות של 100% על-מנת לגזור את דינו של נאשם. מאחר שלא ניתן להתייחס אל תוצאות פוליגרף כאמת מוחלטת ללא שום צל של ספק, בתיקים פליליים הבדיקה אינה קבילה.
      • משפט אזרחי – המהות של המשפט האזרחי היא הכרעה בין שתי גרסאות שיש ביניהן סתירה. במקרים אלה השימוש בכלי שמספק אינדיקציה טובה מאוד לגבי מהימנות כל גרסה עשוי לסייע להגיע להכרעה הנכונה, אבל לשם כך צריכים להתקיים שני התנאים הבאים.
        1. הסכמת שני הצדדים – תנאי הכרחי לקבלת ממצאי פוליגרף לעובדים הוא הסכמה מפורשת מראש של שני הצדדים. באופן כללי אסור לחייב אדם לעבור בדיקה שכזו עקב חשש לפגיעה בפרטיותו, ועל כן נדרשת חתימה על כתב הסכמה.
        2. מידת התקפות של הממצאים – כשתוצאות הפוליגרף אינן חד משמעיות, ישנה סבירות גבוהה שהשופט יימנע מלכלול אותן בשיקולים להחלטתו. בהתאם מומלץ לבצע את הבדיקה אך ורק עם אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים.

      חשיבות הניסיון העשיר והבקיאות המקצועית

      התשובה לשאלה האם פוליגרף קביל בבית משפט נקבעת כאמור גם על סמך רמת המהימנות של הממצאים הספציפיים. הניסיון רחב ההיקף שהצטבר בחברת ש. כספי והבקיאות המקצועית – שמעון כספי, מנהל החברה, עוסק בתחום מאז 1998 ואף כיהן כיו"ר איגוד בודקי הפוליגרף הממוחשב בישראל (ICPA) – מבטיחים תוצאות מדויקות ותרומה משמעותית לבירור האמת.

      שתף את המוצר

      אנחנו נתצפת בשבילך השאר פרטים ונפתור את התעלומה